Google Ads zaleca – wydawaj więcej. Uważaj!
ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński
Transkrypcja powyższego nagrania wideo:
Często klienci pytają mnie czy możemy zrobić coś więcej, aby zwiększyć sprzedaż. Argument, który podnoszą dotyczy rekomendacji Google Ads widocznej w panelu kampanii. Mówi ona, że należy zwiększyć budżet o kwotę X, aby uzyskiwać o Y więcej sprzedaży.
Rekomendacje Google są istotne pod względem budżetu, ponieważ wskazują nam maksymalny potencjał, jaki możemy wykorzystać. Jednakże potencjał ten dotyczy głównie wydatków i z perspektywy biznesowej Google jest korzystny – Google zarabia na kliknięciach w reklamy. Natomiast z perspektywy właściciela sklepu internetowego, zwiększenie budżetu na kampanie niekoniecznie musi wygenerować pożądany rezultat.
Zobaczmy na przykładzie naszego klienta:
Z rekomendacji Google wynika, aby podnieść budżet nawet ponad 4-krotnie z 80 funtów brytyjskich do 330.
Google estymuje, że dzięki takiemu zabiegowi, sklep uzyska około jedno zamówienie tygodniowo więcej.
Z perspektywy Google wygenerują korzyść dla sklepu.
Z mojej perspektywy, spowodują, że koszt pozyskania zamówienia mógłby wzrosnąć ponad 2-krotnie.
W takiej sytuacji jakakolwiek sprzedaż przy pomocy Google Ads byłaby nieopłacalna.
Dlaczego o tym mówię?
Nie dajcie się zwieść rekomendacjom Google. Nie zawsze są korzystne dla e-commerców, choć nie bagatelizuję ich. Wymagają sprawdzenia. Zdarza się, że są racjonalne i rzeczywiście polepszają rentowność kampanii. Dlatego współpracujecie ze specjalistami takimi jak w ForPage, aby weryfikować, które z rekomendacji mogą być opłacalne dla e-sklepu.