Jak nadać dostępy, aby nikt nie wiedział?

ostatnia aktualizacja: 5 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński

Transkrypcja powyższego nagrania wideo:

Jeżeli NIE chcesz, aby Twoja aktualna agencja lub freelancer dowiedzieli się, że sprawdzasz ich pracę, jest na to sposób. Ta metoda działa gdy potrzebujemy uzyskać dostęp do Google Ads, Analytics bez wiedzy innych.

 

Metoda pierwsza – nowy adres e-mail

Załóż nowy adres e-mail w domenie firmowej albo na Gmailu, który stanie się użytkownikiem konta, do którego dostęp potrzebujesz nadać.

Nazwa adresu e-mail powinna wskazywać, że Ty lub Twoja firma będziecie właścicielem i jedynym użytkownikiem tego adresu e-mail.

Sposób na Gmail jest szybszy i prostszy, ponieważ nie musisz zakładać dodatkowo nowego konta Google. 

Wybierz adres e-mail, który kojarzy się z przynależnością do Ciebie lub marki.

W przypadku ForPage wybrałbym:

  1. dla domeny firmowej – “biuro@forpage” albo “adrian.jablonski@forpage.pl”.
  2. dla Gmaila – “biuro.forpage@gmail.com” albo “forpage.adrianjablonski@gmail.com

 

Jeśli wybrałeś sposób na domenę firmową, oprócz utworzenia nowego adresu e-mail na serwerze, dodatkowo musisz założyć nowe konto Google, używając uprzednio założony adres e-mail w domenie firmowej.

Nowe konto Google możesz założyć np. używając linka widocznego w opisie tego materiału.

W kolejnym kroku poproś swojego aktualnego wykonawcę, aby dodał tego nowego użytkownika w ustawieniach konta Google Ads czy Analytics, ale jednocześnie nie usuwał żadnego użytkownika. Powinieneś zachować dostęp minimum taki jak aktualnie posiadasz.

Zakres uprawnień na nowy adres e-mail wystarczy do odczytu, np. “przeglądający”. 

Następnie prześlij do nas adres e-mail, hasło i gotowe!

Gdy będziemy logować się po raz pierwszy, może być potrzebna weryfikacja kodem SMS lub kodem w aplikacji Authenticator – w zależności jaką metodę uwierzytelniania ustawiłeś na koncie Google. Wystarczy, że podasz nam kod i będziemy mogli rozpocząć analizę danych, bez wiedzy osoby aktualnie zarządzającej kampaniami, analityką.

Gwarantujemy, że żadne zmiany na kontach nie będą wprowadzane, więc nikt nie dowie się o naszych dostępach. 

 

Metoda druga – zdalny dostęp do komputera

Jeśli nie chciałbyś angażować aktualnego specjalisty Google Ads lub Analytics w jakikolwiek sposób, a posiadasz dostęp do odczytu danych, możesz połączyć się z nami za pomocą dowolnej aplikacji online umożliwiającej zdalne sterowanie Twoim komputerem. 

Polecamy program TeamViewer lub AnyDesk. Zainstaluj go na swoim komputerze.

Następnie umów rozmowę na tym programie z naszym specjalistą w terminie dogodnym dla Was obu.

W umówionym terminie specjalista zadzwoni do Ciebie.

Gdy będziesz patrzeć w ekran (choć możesz też odejść od komputera) osoba po naszej stronie będzie gromadzić dane, które posłużą do analizy.

Będziesz widzieć jego ruchu kursora, poczynania, więc jest to metoda bezpieczna.

A jeśli nie masz czasu lub ochoty siedzieć przy komputerze patrząc na naszą pracę, możesz zlecić specjaliście, aby zakończył dostęp po zgromadzeniu danych. Ponowny dostęp będzie możliwy wyłącznie w nowym połączeniu, za Twoją zgodą. Jest to więc metoda bezpieczna dla Twojego urządzenia i danych. 

 

Linki:

1. nowe konto Google Ads: https://accounts.google.com/signup/v2/webcreateaccount?flowName=GlifWebSignIn&flowEntry=SignUp