Jak przekazać konto reklamowe, nie tracąc sprzedaży?
ostatnia aktualizacja: 5 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński
Transkrypcja powyższego nagrania wideo:
Gdy zaczynasz współpracę z nowym specjalistą, oczekujesz poprawy np. wyników sprzedażowych, rentowności lub innych KPI. Ponieważ na początku współpracy jeszcze nie znamy się, masz prawo czuć niepokój gdy zaczynamy wprowadzać zmiany w kampaniach. Osobiście wyznaję zasadę mówiącą, że “po wynikach mnie poznacie”.
Czy powierzenie kampanii ForPage może wpłynąć negatywnie na wyniki? Czy sprzedaż lub rentowność mogłyby spaść o połowę w pierwszym miesiącu współpracy?
Na wstępie warto powiedzieć, że sama zmiana specjalisty nie powoduje w sposób bezpośredni zmiany wyników, chyba, że poprzedni specjalista:
1. odłączył konto CSS, a konto reklamowe używa teraz Google CSS. Może tak zdarzyć się, co najprawdopodobniej będzie skutkować wzrostem stawki za kliknięcie CPC o max. 20%. Można temu zapobiec nawiązując z nami współpracę w zakresie udostępnienia ForPage CSS. W praktyce nie odczujesz żadnej zmiany CPC gdy w tym samym momencie przełączysz się na ForPage CSS.
2. zabrał ze sobą konto reklamowe i usunął Cię z listy użytkowników. Wg. mnie konto zawsze powinno być administrowane przez klienta (czyli sklep internetowy), a specjaliści powinni posiadać uprawnienia nie większe niż ten sklep. Aby uniknąć takiej sytuacji, sprawdź kto posiada dostęp do kont sklepu. Następnie upewnij się, że posiadasz uprawnienia administratora, usuń niepożądanych użytkowników i zmień uprawnienia na niższe jeśli uznasz, że dana osoba nie powinna posiadać możliwości zarządzania użytkownikami konta.
3. wprowadził zmiany w kampaniach, które z dużym stopniem prawdopodobieństwa zaszkodzą im, np. drastycznie obniżył limit wydatków, przez co kampania może dusić się i nie dostarczać odpowiedniej liczby danych do algorytmu. W najgorszym scenariuszu sprzedaż spadnie, a na powrót wyników do poprzedniego stanu będziesz czekać tygodnie. Jeśli kampanie generują dla Twojego biznesu choćby minimalne pożądanere rezultaty, kończąc współpracę ze specjalistą nie wyłączaj kampanii, ani nie zmniejszaj im budżetów w sposób znaczny, ponieważ możesz spowodować, że ich wydajność może nie wrócić lub wróci później niż oczekujesz – po reaktywacji czy podniesieniu budżetów.
Jeżeli nie spotkała Cię któraś z sytuacji lub zabezpieczyłeś swój biznes przed jej wystąpieniem, konto reklamowe przekażesz do prowadzenia w sposób płynny i bez uszczerbku dla Twojego interesu.
Zobacz przykłady zrzutów ekranu z Google Analytics dwóch naszych klientów, dobranych losowo, dla których sprzedaż i rentowność utrzymywały się na zbliżonym poziomie, w pierwszych dniach po przejęciu przez nas kampanii nowego klienta.
Klient 1:
Klient 2:
Jak widać powierzenie nam e-marketingu jest bezpieczne. Źródło przychodów jest zabezpieczone. W przykładowych pierwszych dziesięciu dniach nie wystąpił spadek przychodów a koszty marketingowe utrzymywały się na zbliżonym poziomie.