Jakim biznesom pomagamy?
ostatnia aktualizacja: 5 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński
Transkrypcja powyższego nagrania wideo:
Jeśli zastanawiasz się czy skala Twojego biznesu jest adekwatna do kompetencji ForPage, zapraszam Cię do sprawdzenia trzech kryteriów, jakie musi spełnić biznes, aby współpraca z nami była dla Ciebie wartościowa.
1. Chcesz pozyskiwać online zamówienia na towary lub usługi – w sklepie internetowym. Rozumiemy przez to, że nie potrzebujesz pozyskiwać leadów, ale generować sprzedaż online i/lub offline.
Nasi klienci to e-commercy handlujące towarami z kategorii: moda, dom i ogród, biżuteria, uroda i inne.
2. Wielkość przychodu w sklepie internetowym. Minimum 10 000 zł brutto miesięcznie, które jesteś w stanie udokumentować na jeden wybrany przez Ciebie sposób:
– w narzędziu Google Analytics lub innym analitycznym
– w panelu e-sklepu
– w księgowości
Przychód może być liczony z dowolnego źródła zamówień. Może pochodzić z dotychczasowej reklamy Google Ads, Facebook Ads lub innej, z ruchu organicznego lub wejść bezpośrednich. Nieważne z jakiego.
Współpracujemy zarówno ze sklepami, które reklamowały albo nie reklamowały się już płatnie.
Potrzebujemy zweryfikować wysokość przychodów, ponieważ podejmujemy się współpracy wyłącznie ze sklepami internetowymi, którym realnie możemy pomóc.
Pomoc odbywa się głównie poprzez:
- nasze doświadczenie w Twojej branży. Wnioski z naszej pracy dla innych e-sklepów przekuwamy na Twój biznes. Implementujemy tylko takie kampanie, które dotychczas przynosiły pożądane efekty. Najczęściej są spójne z celem naszej współpracy, czyli osiąganie ROAS między 800% a 1200% w parze z jak najwyższymi przychodami.
- analitykę danych, która jest możliwa wyłącznie gdy już pozyskałeś w przeszłości ruch i zamówienia. Nowe e-sklepy, które jeszcze nie generują sprzedaży traktujemy jak pomysł na biznes i nie możemy im pomóc.
3. Budżet na reklamę. Minimum 5000 zł miesięcznie, nie wliczając naszego wynagrodzenia.
Istnieją trzy argumenty uzasadniające istnienie minimalnego budżetu.
Po pierwsze – w praktyce nasi klienci płacą na rynku polskim średnio około 30-40 groszy za kliknięcie w reklamę, lub kilka-kilkanaście złotych za 1000 wyświetleń (CPM) reklamy.
Budżet minimalny 5000 zł umożliwi nam uzyskanie odpowiednio dużej liczby zamówień, aby możliwa była dalsza, bardziej zaawansowana optymalizacja kampanii, a co za tym idzie – uzyskiwanie lepszych efektów.
Znamy średnie wartości wskaźnika konwersji we wszystkich branżach. Kampanie dla e-commerców z budżetem niższym, nie umożliwiałyby wybicie się – nazwijmy to – ponadprzeciętną rentowność kampanii dla sklepu.
Przeciętnych agencji jest na rynku dużo i nie chcemy zaliczać się do tego grona.
Po drugie – wynagrodzenie ForPage powinno być adekwatne do nakładu godzin pracy naszego zespołu i jego doświadczenia, wysokości budżetu, stopnia trudności dostarczenia efektów i zakresu odpowiedzialności. W teamie posiadam specjalistów, którzy:
- wygenerowali już dla klientów ponad 80 mln zł przychodu z ok. 10 mln zł kosztu
- pracują mądrze – na kanwie wniosków z poprzednich kampanii, o czym mówiłem w dwóch matriałów pt. “Błędy w analizie e-marketingu” (link: https://forpage.pl/bledy-w-analizie-e-marketingu/) oraz “Hipotezy i wnioski. Mądry e-marketing w Agencji” (link: https://forpage.pl/hipotezy-i-wnioski-madry-e-marketing-w-agencji/).
Po trzecie – mówię otwarcie – pracujemy i chcemy pracować z e-commerce’ami, które cechują 4 fakty:
- mają potrzebę wzrostu przychodów, zysków i są gotowe sprostać zwiększonemu popytowi na ich produkty
- regularnie pozyskują zamówienia klientów w dowolny sposób
- uzyskują przychody co najmniej 10 tys. zł miesięcznie, choć mediana wynosi aktualnie 800 tys. zł przychodu miesięcznie w e-sklepach obsługiwanych przez nas.
Pod względem ceny nie jesteśmy najtańsi na rynku, natomiast widzimy jak dużą wartość dajemy klientom w branżach modowej, biżuteryjnej, kosmetycznej i meblowej. Zapraszam Cię do kontaktu, aby otrzymać indywidualną wycenę.
Jeżeli chciałbyś bliżej poznać nasz sposób rozumowania e-marketingu, analityki danych, przygotowałem materiał o tytule “Błędy w analizie e-marketingu”, do którego obejrzenia czy odsłuchania gorąco Cię zachęcam pod linkiem: https://forpage.pl/bledy-w-analizie-e-marketingu/
Konfrontuję w nim typowe hipotezy i wnioski kreowane przez naszych klientów, z moim podejściem. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale jeśli zgodzisz się przynajmniej z większością moich argumentów, będzie to pomocne w ocenie – czy mówiąc potocznie – nadajemy w biznesie na tych samych falach.