Marketing sklepu z modowego

Poradnik na faktach – 7 mln zł przychodu z Google Ads, social mediów i Criteo

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
z ubraniami, obuwiem i galanterią?

Jak zwiększyć sprzedaż
w sklepie internetowym
z ubraniami, obuwiem
i galanterią?

Jak zwiększyć sprzedaż
w sklepie internetowym
z ubraniami, obuwiem i galanterią?

Transkrypcja powyższego nagrania wideo:

Dlaczego warto przeczytać?

Witaj w serii eksperckiej poświęconej branży modowej, w której przedstawiam rozwiązania Waszych problemów dotyczących marketingu sklepu internetowego z ubraniami, obuwiem i galanterią. 

Seria ekspercka dotyczy biznesowych aspektów, a nie technicznych. Znajdziecie tu odpowiedzi na strategiczne pytania, zamiast uczyć się samodzielnego prowadzenia kampanii. Jest to zatem poradnik dla właścicieli sklepów, delegujących zarządzanie marketingiem.

Posługuję się prawdziwymi przykładami naszych klientów, którzy generują przychody od 10 tys. do 4 mln zł miesięcznie. 

Nieważne, jakie przychody generujesz. Ważne, że wszyscy potrzebujemy wysokiej i rentownej sprzedaży towarów.


Dowiecie się m.in.:

  • jak pozyskiwać nowych klientów i generować ponowne zakupy
  • w jakie źródła ruchu inwestować i ile
  • jakich zwrotów z inwestycji oczekiwać i kiedy
  • gdzie są pułapki
  • jak obniżyć ryzyko


To prawdopodobnie jedyny taki zbiór case study, gdzie poznajecie najlepsze praktyki w e-commerce z kategorii modowej.

Co więcej, regularnie publikujemy nowe materiały, abyście zdobywali użyteczną wiedzę o sposobach e-marketingu i jego wynikach, generowanych w Waszej branży. Jeśli chcesz być na bieżąco, zasubskrybuj kanał i kliknij dzwoneczek.

Nazywam się Adrian Jabłoński i jestem założycielem agencji marketingu internetowego ForPage. Zapraszam do materiału.

W tym materiale omawiam w jaki sposób generować zamówienia ze źródła ruchu klientów, jakim jest reklama na Facebooku i Instagramie, Google Ads oraz Criteo.

Przedstawię Ci dodatkowo jak możesz zwiększyć przychody o 25 procent, używając symultanicznie dwóch kont reklamowych Google Ads jednocześnie, w ramach usługi ForPage CSS. 

 

Case study – Jak wygenerować 7 mln zł przychodu w sklepie modowym?

Zanim przejdziemy do omówienia e-marketingu w branży modowej, zapraszam Cię do osobnego materiału, będącego fundamentem tego odcinka. Jego tytuł wynosi “Jak wygenerować 7 mln zł przychodu w sklepie odzieżowym?”. Przedstawia case study naszego klienta, któremu płatne reklamy w social mediach, Google i Criteo generują co miesiąc prawie milion złotych obrotu.

Link znajdziesz w opisie poniżej:

https://forpage.pl/jak-wygenerowac-7-mln-zl-przychodu-w-sklepie-odziezowym/

 

Jak zwiększyć sprzedaż?

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy z sukienkami.

Zdobyłeś fanów marki na Facebooku, Instagramie i ruchu organicznego z wyszukiwań w Google.

Stałe klientki kupują ponownie, ale potrzebujesz nowych klientów.

Prowadzisz fanpage i sponsorujesz posty. Mimo rosnącej liczby followersów, docierasz do coraz mniejszej grupy. Nie każdy post angażuje ich tak jak byś chciał.

Konkurencji pojawia się coraz więcej.

Nowe kolekcje powodują znaczne wzrosty sprzedaży.

Gdy obniżasz ceny klienci kupują znacznie częściej i więcej.

Ale chcesz zarabiać więcej i szukasz rozwiązania na zwiększenie sprzedaży.

Przecież już potwierdziłeś, że potrafisz to robić tzw. ruchem organicznym.

Rozwiązaniem staje się płatna reklama na Facebooku. I nie jest to sponsorowanie postów.

 

Czym jest reklama na Facebooku, Instagramie, Messengerze?

Na potrzeby tego materiału będę używać nazwy “Facebook” jako połączenie tych 3 aplikacji w platformie Meta.

Aby łatwiej zrozumieć, użyję przykładu 3 koleżanek – Asi, Kasi i Basi.

Spotykają się wieczorem na pogaduchy.

Asia potrzebuje sukienki na imprezę w weekend.

Mówi o tym Kasi.

Kasia poleca Asi sklep internetowy, który zachęcił ją do zakupu reklamą internetową. Pierwsze zamówienie złożyła rok temu. Do dziś widzi w social mediach reklamy nowych kolekcji sklepu i promocji, a jest stałym klientem.

Asia bierze smartfon w dłoń i wchodzi do sklepu. Spodobała jej się jedna sukienka.

Dodaje ją do koszyka, aby kupić jutro.

Basia zaciekawiła się ale nie wchodzi do sklepu.

Obydwie nie są teraz  gotowe, aby złożyć zamówienie.

Wracają do pogaduch.

 

Następnego dnia Asia jedzie do pracy ale zapomniała jak nazywa się sklep internetowy, w którym dodała sukienkę do koszyka. Wchodzi na Messengera, aby napisać do Kasi.

Wtem zobaczyła zdjęcie tej sukienki w reklamie i zadowolona weszła do sklepu.

Koszyk został z wczoraj zapamiętany.

Złożyła zamówienie. 

 

Z kolei Basia całkiem zapomniała o sklepie.

 

Facebook pokazał Asi reklamę na Messengerze. W efekcie Asia dokonała zakupu, czyli skonwertowała.

Facebook, Instagram i Messenger wyświetlały Basi reklamy sklepu przez następne 7 dni. 

Powodem był fakt, że:

  • Asia kupiła sukienkę
  • Basia jest znajomą Asia na Facebooku
  • dziewczyny spotykały się fizycznie w tej samej kawiarni
  • gdzie rozmawiały o sklepie X, sukienkach
  • mają podobne zainteresowania, styl życia, który publikują w formie postów i relacji
  • kupują co miesiąc ubrania w Internecie za podobną kwotę

Do Asi przyjechała kurierem sukienka. Pasuje rozmiar, kolor, fason. Poszła na imprezę z Kasią i świetnie się bawiła. Kasia zrobiła i opublikowała relację na Instagramie, gdzie widać Asię w nowej sukience.

Basia zobaczyła tę relację. Stwierdziła, że Asia wyglądała super. Basia też chce wyglądać super.

 

Facebook, Instagram i Messenger wyświetlały Basi reklamy sklepu przez następne 3 dni.

W efekcie Basia wchodzi do sklepu i dokonuje zakupu sukienki – ale innej niż kupiła Asia.

 

Techniczne aspektów reklamy

W tej historii wydarzyły się 4 rzeczy skutkujące złożeniem 3 zamówień od 3 kobiet. 

  1. prospecting – Kasia zobaczyła po raz pierwszy reklamę e-sklepu, którego nie znała. 
  2. prospecting do odbiorców podobnych (tzw. “lookalike”) – Basia była regularnie stymulowana do poznania oferty sklepu, ponieważ wg. Facebooka wykazywała większe prawdopodobieństwo zakupu
  3. remarketing po dodaniu do koszyka max. 3 dni temu – Asia przypomniała sobie o produkcie, ponieważ zobaczyła go i mogła szybko przejść do sklepu
  4. remarketing do stałych klientów – Kasia regularnie widzi reklamy sklepu, dlatego regularnie składa nowe zamówienia.

 

Za co płaci się do Facebooka i ile kosztuje reklama?

Za wyświetlenia.

Nie płaci się za kliknięcia.

W praktyce nasi klienci płacą średnio około 8-12 złotych za wyświetlenie reklam do każdego jednego tysiąca odbiorców. 

 

Czy Facebook opłaca się?

Odpowiedź brzmi: Tak, reklama na Facebooku opłaca się naszym klientom.

Generujemy do 12x więcej przychodu niż kosztu ze sprzedaży produktów naszych klientów.

 

Każdy sklep internetowy reklamujący się w Meta, jest reklamodawcą, który posiada dostęp do tzw. Menedżera Reklam. To miejsce do zarządzania kampaniami w sposób znacznie bardziej zaawansowany niż funkcja sponsorowania postów. Menedżer reklam pełni również funkcję analityczną.

W Menedżerze Reklam widzisz co kupiono, ile sztuk, za jaką kwotę. Pokazuje Ci sumę przychodów i kosztów, ich stosunek (tzw. ROAS), a także cenę za wyświetlenie reklam do każdego jednego tysiąca osób (tzw. CPM).

Czy warto reklamować się na Facebooku i Instagramie?

Na przykładzie naszego klienta uważam, że warto, ponieważ to media, które w pierwszej kolejności powinieneś używać do generowania rentownej sprzedaż w branży modowej.

Jeśli jeszcze nie widziałeś nagrania dokumentującego historię sukcesu reklamowanego przez nas e-sklepu, zachęcam ponownie do obejrzenia, klikając w link: https://forpage.pl/jak-wygenerowac-7-mln-zl-przychodu-w-sklepie-odziezowym/

Przechodząc do Google Ads…

Jak działa reklama w Google Ads?

Wyszukaj w Google “sukienka”, a zobaczysz zdjęcia, ceny i nazwy sukienek.

To tzw. reklamy produktowe Google Ads w sieci wyszukiwania. 

Teraz klikasz w reklamę i wchodzisz do sklepu.

Od teraz jesteś śledzony przez ten sklep i Google.

Sklep wie co oglądasz, czy dodałeś do koszyka, czy kupiłeś. 

W tym momencie złożyłeś zamówienie.

A teraz załóżmy, że nie kupiłeś tej sukienki.

Jeśli spędziłeś dużo czasu (np. 3 minuty) na oglądaniu danej sukienki, sklep zapisuje, że możesz być silnie zainteresowany zakupem.

Zaraz zobaczysz reklamy tego produktu np. na Onecie i YouTubie. 

To tzw. remarketing czyli reklamy, które pokazują ostatnio oglądany towar.

Najczęściej robią to dynamicznie – czyli widzisz wyłącznie produkt dostępny w oglądanym przez Ciebie kolorze i rozmiarze.

Istnieje więcej sposobów reklam w Google Ads.

Pokazałem te najbardziej efektywne, których używamy dla 100% e-commerców współpracujących z ForPage.

 

Skąd sklep wie, że oglądałeś, ale nie kupiłeś?

Ponieważ w kodzie źródłowym sklepu (czyli silnikowi, który umożliwia wyświetlanie sklepu), został wcześniej zainstalowany tzw. kod śledzenia. 

 

Czy można wyświetlać reklamę każdemu kto szuka Twojego produktu?

Nie można i zależy to od:

  • jak często Twoi potencjalni klienci szukają danych produktów
  • jakości reklami
  • stawek za kliknięcie
  • budżetu
  • trafności reklamy do wyszukiwania
  • ceny minimalnej za wyświetlenie reklamy
  • konkurencji

W praktyce pokażesz swoje produkty do ok. kilku-kilkunastu procent potencjalnych kupujących, choć dla niektórych klientów z dużymi budżetami osiągamy ok. 80% ekspozycję. 

 

Za co płaci się do Google i ile kosztuje reklama?

Za kliknięcia.

Nie płaci się za wyświetlenia. 

W praktyce nasi klienci płacą średnio około 30-40 groszy za kliknięcie w reklamę odzieży, obuwia czy galanterii.

 

Czy Google Ads opłaca się?

Odpowiedź brzmi: Tak, reklama w Google opłaca się naszym klientom.

Generujemy do 12x więcej przychodu niż kosztu ze sprzedaży produktów naszych klientów.

 

Czy jest ekonomiczny sens inwestowania w Google Ads dla e-sklepu modowego?

Przypominam ponownie historię sukcesu – kampanii Google Ads, które prowadzimy dla naszego klienta w tej branży. Przychody i zwrot z inwestycji świadczą, że jest to trafiona inwestycja. 

 

Criteo 

Reklamy Criteo to efektywny sposób na odzyskiwanie poruconych koszyków zakupowych i zawracanie użytkowników do sklepu internetowego.

Reklamy pokazują zdjęcie, nazwę i cenę – jednego lub kilku produktów.

Wyświetlają się np. na portalu Onet.pl pomiędzy blokami informacjnymi.

 

Przykład:

Dla jednego z naszych klientów osiągnęliśmy ROAS kampanii Criteo na poziomie 845%, przy budżecie ok. 10 000 zł / mies..

 

Czy podobnych efektów możesz spodziewać się wobec Twojego biznesu?

Uważam, że tak, pod warunkiem, że liczba unikalnych użytkowników Twojego sklepu wynosi w okolicach minimum 80 000 miesięcznie lub więcej, co umożliwi algorytmom Criteo wyższą skuteczność działania. 

 

CSS

Płynnie przechodzimy do omówienia w jaki sposób możemy zwiększyć przychody Twojego sklepu o 25% z reklam w Google Ads. Do tego celu służy ForPage CSS, czyli dodatkowa usługa naszej agencji, w ramach której Twoje reklamy wyświetlają się częściej i zajmują więcej przestrzeni wyników wyszukiwania.

 

Zapraszam do kontaktu!

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż odzieży, obuwia, galanterii przez Internet lub sprowadzić klientów do swojego sklepu stacjonarnego, zapraszam Cię do kontaktu z nami. Omówimy Twoje potrzeby i jak możemy im sprostać. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatnie analizę możliwości osiągania Twoich celów. 

Obejrzyj również

7 mln zł przychodu w sklepie modowym. Jak wygenerować?

Wyłączyliśmy reklamy – efekty?

Rabat vs zysk. Ile obniżki cen?

Nie pozycjonuj! Korzyści i ryzyka