Marketing sklepu z meblami
i wyposażeniem wnętrz

Poradnik na faktach – od zera do 68 mln zł przychodu

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
z meblami i wyposażeniem wnętrz?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
z meblami
i wyposażeniem wnętrz?

Jak zwiększyć sprzedaż
w sklepie internetowym
z meblami i wyposażeniem wnętrz?

Transkrypcja powyższego nagrania wideo:

Dlaczego warto przeczytać?

Witaj w serii eksperckiej poświęconej branży mebli i wyposażenia wnętrz, w której przedstawiam rozwiązania Waszych problemów dotyczących marketingu sklepu internetowego z meblami. 

Seria ekspercka dotyczy biznesowych aspektów, a nie technicznych. Znajdziecie tu odpowiedzi na strategiczne pytania, zamiast uczyć się samodzielnego prowadzenia kampanii. Jest to zatem poradnik dla właścicieli sklepów, delegujących zarządzanie marketingiem.

Posługuję się prawdziwymi przykładami naszych klientów, którzy generują przychody od 10 tys. do 4 mln zł miesięcznie. 

Nieważne, jakie przychody generujesz. Ważne, że wszyscy potrzebujemy wysokiej i rentownej sprzedaży towarów.

Dowiecie się m.in.:

  • jak pozyskiwać nowych klientów i generować ponowne zakupy
  • w jakie źródła ruchu inwestować i ile
  • jakich zwrotów z inwestycji oczekiwać i kiedy
  • gdzie są pułapki
  • jak obniżyć ryzyko

To prawdopodobnie jedyny taki zbiór case study, gdzie poznajecie najlepsze praktyki w e-commerce z kategorii dom i ogród.

Co więcej, regularnie publikujemy nowe materiały, abyście zdobywali użyteczną wiedzę o sposobach e-marketingu i jego wynikach, generowanych w Waszej branży. Jeśli chcesz być na bieżąco, zasubskrybuj kanał i kliknij dzwoneczek.

Nazywam się Adrian Jabłoński i jestem założycielem agencji marketingu internetowego ForPage.

W tym materiale omawiam w jaki sposób generować zamówienia ze źródła ruchu klientów, jakim jest reklama w Google Ads czy Microsoft Advertising. Nie jest to pozycjonowanie. 

Przedstawię Ci jak możesz zwiększyć przychody od 5 do 25 procent, używając symultanicznie dwóch kont reklamowych Google Ads jednocześnie, w ramach usługi ForPage CSS. 

Inne źródła ruchu nie będą na razie omawiane dla branży meblarskiej, ponieważ nie posiadamy jeszcze odpowiedniej ilości danych, ale wkrótce stworzę i opublikuję materiał w tym temacie. 

 

Reklamy Google Ads w branży mebli i wyposażenia

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy z meblami.

Zdobywasz zamówienia z bezpłatnych wyszukiwań w Google, ale potrzebujesz nowych klientów. Konkurencji pojawia się coraz więcej. Coraz rzadziej lub niżej wyświetlasz się w Google. 

Rozwiązaniem staje się płatna reklama w Google Ads. I nie jest to pozycjonowanie. 

Zapraszam Cię do osobnego materiału, będącego fundamentem tego odcinka. Jego tytuł wynosi “Od zera do 68 mln zł przychodu sklepu meblowego z reklamy Google Ads”.

Przedstawia case study naszego klienta, dla którego udowodniliśmy, że nawet nie reklamując się dotychczas w Google, można zbudować wielomilionowy biznes internetowy.  Link znajdziesz poniżej:

https://forpage.pl/?page_id=1973&preview=true

 

Jak działa reklama w Google Ads?

Wyszukaj w Google “szafa przesuwna”, a zobaczysz ich zdjęcia, ceny i nazwy pochodzące z ofert róznych e-sklepów. 

To tzw. reklamy produktowe Google Ads w sieci wyszukiwania. 

Teraz klikasz w reklamę i wchodzisz do sklepu. Od teraz jesteś śledzony przez ten sklep i Google. Sklep wie co oglądasz, czy dodałeś do koszyka, czy kupiłeś. 

W tym momencie złożyłeś zamówienie.

A teraz załóżmy, że nie kupiłeś tej szafy.

Jeśli spędziłeś dużo czasu (np. 3 minuty) na oglądaniu danej szafy, sklep zapisuje, że możesz być silnie zainteresowany zakupem.

Zaraz zobaczysz reklamy tego produktu np. na Onecie i YouTubie. 

To tzw. remarketing czyli reklamy, które pokazują ostatnio oglądany towar. Najczęściej robią to dynamicznie – czyli widzisz wyłącznie produkt dostępny w oglądanym przez Ciebie kolorze i wymiarze itd..

 

Istnieje więcej sposobów reklam w Google Ads.

Pokazałem te najbardziej efektywne, których używamy dla 100% e-commerców współpracujących z ForPage.

 

Skąd sklep wie, że oglądałeś, ale nie kupiłeś?

Ponieważ w kodzie źródłowym sklepu (czyli silnikowi, który umożliwia wyświetlanie sklepu), został wcześniej zainstalowany tzw. kod śledzenia. 

 

Czy można wyświetlać reklamę każdemu kto szuka Twojego produktu?

Nie można i zależy to od:

  • jak często Twoi potencjalni klienci szukają danych produktów
  • jakości reklami
  • stawek za kliknięcie
  • budżetu
  • trafności reklamy do wyszukiwania
  • ceny minimalnej za wyświetlenie reklamy
  • konkurencji

W praktyce pokażesz swoje produkty do ok. kilku-kilkunastu procent potencjalnych kupujących, choć dla niektórych klientów z dużymi budżetami osiągamy ok. 80% ekspozycję. 

 

Za co płaci się do Google i ile kosztuje reklama?

Za kliknięcia.

Nie płaci się za wyświetlenia. 

W praktyce nasi klienci płacą średnio około 30-40 groszy za kliknięcie w reklamę mebli. 

 

Czy Google Ads opłaca się?

Odpowiedź brzmi: Tak, reklama w Google opłaca się naszym klientom.

Generujemy do 12x więcej przychodu niż kosztu ze sprzedaży produktów naszych klientów.

Czy da się pokazywać reklamy częściej?

 

Kto zatem śledzi Cię? Google czy sklep?

Odpowiedź to: oba. 

Sklep musi zezwolić Google na monitorowanie Twojej aktywności.

Wskazuje Google m.in.:

  • że konwersja (czyli najbardziej pożądane zachowanie użytkownika) to zakup towaru
  • gdzie w sklepie znajduje się cena i liczba kupowanych sztuk

 

Google umożliwia wyświetlanie reklam:

  • w swoim serwisie, np. na YouTube. Twórcy filmików generują przychody z wyświetlania reklam oglądanej przez Ciebie sukienki.
  • na stronach internetowych swoich partnerów biznesowych, którzy generują przychody z wyświetlania reklam tej sukienki.

 

Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby reklamy w Google opłacały Ci się?

  • przychód z reklam musi być większy niż koszty o kilka-kilkanaście razy (ROAS 300-1200%). Najczęściej musi wynosić minimum 800%, tj. być o 8 razy większy niż koszty.
  • średnio jeden klient kupuje za 1500 zł brutto (wartość koszyka min. 1500 zł brutto) LUB średnio 1 osoba na 200 złoży zamówienie (konwersja transakcji min. 0,5%)
  • na każde 1500 zł przychodu zarabiasz min. 150 zł  (marża min. ok. 10%).
  • zwrotów nie akceptujecie, ponieważ meble są produkowane na indywidualne zamówienie klienta, albo stanowią wyjątki. Z tych powodów przyjmujemy, że wynoszą 0%.
  • koszty poza reklamami – nie są większe niż zysk z reklam

 

Microsoft Advertising

Drugim z omawianych źródeł zamówień jest Microsoft Advertising (dawniej zwane Bing Ads).

 

Czym jest reklama Microsoft Advertising?

Reklamy Microsoft Advertising to reklamy w wyszukiwarce Bing.

Wyszukiwarki Bing używa ok. 7% użytkowników na świecie, Yahoo! – 3%, gdy Google – 86%.

Reklamowanie sklepu internetowego w Bing i Yahoo! jest sposobem na zwiększenie rentownej sprzedaży.

Jeżeli chcesz sprzedawać lub już sprzedajesz za granicą Polski, Microsoft Advertising umożliwi Ci dotarcie do jeszcze większej grupy nowych, potencjalnych klientów – niż samym Google Ads. 

Ponadto jeśli martwisz się perspektywą spadku sprzedaży i zysków w przyszłości, Microsoft Advertising dywersyfikuje Twoje ryzyko gdy Google Ads obniży swą efektywność.

Zasada działania reklam Bing i Yahoo! jest ogólnie mówiąc – bardzo zbliżona do reklam w Google Ads.

Skoro podobieństw jest wiele, przejdźmy do różnic. Będę bazować na naszych wieloletnich doświadczeniach.

Różnice między Microsoft Advertising a Google Ads:

  • stawki za kliknięcie (CPC)
  • wskaźnik konwersji
  • wahania zmienności efektywności kampanii

Cena za kliknięcie może być ok. 3x wyższa w Microsoft Advertising niż w Google Ads. Jednakże wskaźnik konwersji może wynosić nawet 2x więcej w Microsoft Advertising niż w Google Ads.

Do tych dwóch zmiennych wartości dodajmy fakt, że kampanie Microsoft Advertising są bardziej zmienne pod względem wskaźnika ROAS (stosunku przychodów do kosztów).

W praktyce osiągamy ROAS pomiędzy ok. 800% a 1500% przy tych samych kampaniach i cenach produktów oraz tym samym budżecie i sezonie.

Uśredniając osiągamy do ok. 12x więcej przychodu niż kosztów dla naszych klientów z reklam w Bing i Yahoo!. 

Reklama w Bing i Yahoo! jest sposobem na skalowanie biznesu.

 

CSS 

Płynnie przechodzimy do omówienia w jaki sposób możemy zwiększyć przychody Twojego sklepu od 5% do 25% z reklam w Google Ads. Do tego celu służy ForPage CSS, czyli dodatkowa usługa naszej agencji, w ramach której Twoje reklamy wyświetlają się częściej i zajmują więcej przestrzeni wyników wyszukiwania.

 

Zapraszam do kontaktu!

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż mebli przez Internet lub sprowadzić klientów do swojego sklepu stacjonarnego, zapraszam Cię do kontaktu z nami. Omówimy Twoje potrzeby i jak możemy im sprostać. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatnie analizę możliwości osiągania Twoich celów. 

Obejrzyj również

Od zera do 68 mln zł przychodu z mebli w Google Ads

Wyłączyliśmy reklamy – efekty?

Rabat vs zysk. Ile obniżki cen?

Nie pozycjonuj! Korzyści i ryzyka