Nie widzisz reklam? Powody

ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński

Transkrypcja powyższego nagrania wideo:


Szukasz w Google reklamy swoich produktów ale nie znajdujesz. Sprawdzasz wiele fraz, nawet tych z nazwą domeny – to samo. Frustrujesz się, że Agencja mogłaby robić lepszą robotę? Spokojnie – jest kilka przyczyn braku wyświetleń reklam dla Ciebie. Dla Ciebie – jest słowem kluczowym, ponieważ nie oznacza, że Twoi potencjalni klienci reklam nie widzą. Wręcz przeciwnie. Zobaczmy na przykładzie.

 

Fakt, że nie widzisz swoich reklam w Google nie musi oznaczać, że jej nie ma. Najczęstszą przyczyną jest uznanie przez Google, że Ty nie zapłacisz za żaden produkt w Twoim sklepie. Czyż nie ma racji? Przecież tylko wchodzisz i nie opłacasz w nim zamówień.

Google coraz lepiej wie jaki użytkownik skonwertuje w sklepie internetowym, po wyszukaniu danej frazy, w określonym czasie i na konkretnym urządzeniu. To duże uproszczenie, ponieważ sygnałów determinujących stopień prawdopodobieństwa konwersji jest więcej.

 

Pamiętaj, że Google decyduje czy wyświetlić Ci reklamę m.in. na podstawie następujących czynników:

1. Lokalizacja – jeśli reklama jest ustawiona na wybrane lokalizacje – czy znajdujesz się w niej? Czy nie korzystasz z VPN’a?

2. Język – czy wpisujesz frazę w języku, który jest ustawiony jako ten, w którym mają pojawiać się wyniki wyszukiwania? 

3. Godziny wyszukiwania – reklama może być ustawiona, aby wyświetlać się o wybranych godzinach, zamiast we wszystkich.

4. Nieodpowiednia fraza – reklamy są ustawione na różne frazy – od mniej do bardziej szczegółowych. Dodatkowo można wykluczyć, aby dana fraza kluczowa nie powodowała wyświetlania reklamy, którą Ty akurat szukasz. Zwracam uwagę, że ta fraza nie musi być w naszej ocenie opłacalna dla Twojego biznesu i celowo jej nie przypisaliśmy do reklam. Aby mieć pewność, że szukasz pod reklamowaną frazą, zapytaj nas o to, a odpowiemy Ci. Możesz samodzielnie sprawdzić jeżeli wiesz na czym polegają różnice w dopasowaniu fraz w panelu Google Ads. Jesteśmy również do pomocy w ustaleniu czy wybrana przez Ciebie fraza jest dostatecznie często wyszukiwana oraz czy ma biznesowy sens.

5. Budżet – reklama może mieć już wyczerpany budżet dzienny.

6. Urządzenie – upewnij się czy reklama jest ustawiona na wyświetlanie na Twoim urządzeniu, np. na tablecie?

7. Płeć i wiek odbiorcy – zobacz czy reklama ma wyświetlać się wybranej grupie wiekowej oraz czy do niej należysz? Jeśli należysz, czy zadeklarowałeś to np. w ustawieniach swojego Gmaila lub innych usługach Google? Upewnij się, że jesteś zalogowany na koncie usług Google, które odpowiada tym ustawieniom, aby zwiększyć szansę na zobaczenie swoich reklam.

8. Zbyt niska stawka CPC (czyli za kliknięcie) w reklamę – aby zmaksymalizować efektywność kampanii nie godzimy się, aby Google wydawało dowolne środki na kliknięcia w daną frazę. Być może szukasz akurat takiego słowa kluczowego. Prawdą jest, że konkurencja może być skłonna płacić więcej za kliknięcia w szukaną przez Ciebie fraze, m.in. dlatego zobaczysz reklamy konkurencji.

9. Reklama rotuje się – czyli widzisz inne teksty, grafiki, niż spodziewałeś się otrzymać. Wynika to z faktu, iż dobrą praktyką w prowadzenia kampanii jest dostarczenie kilku wariantów reklam. Google zdecyduje, którą wyświetlać, jak często i czy akurat Tobie.

10. Reklama w trakcie sprawdzania – jeśli od uruchomienia kampanii minęło mniej niż 2 pełne dni robocze – może ona być uruchomiona, ale Google nie zezwoliło jej jeszcze na wyświetlanie, ponieważ musi zostać zaakceptowana przez Google. Odbywa się to na 2 sposoby – automatycznie, albo ręcznie. Ręcznie najczęściej gdy widzimy, że system automatycznie odrzucił reklamy i zlecamy pracownikowi Google weryfikację przez człowieka, który może kierować się inną logiką w zatwierdzaniu reklam niż z reguły bardziej rygorystyczny automat

11. Strona internetowa niskiej jakości. To temat powiązany z SEO. Dziś znamy ponad 200 czynników wpływających na ocenę e-sklepu dokonywaną przez algorytmy Google. Link do pełnej listy znajdziesz w opisie poniżej.

12. Jakość reklamy – rozumiana jako przewidywany przez Google współczynnik klikalności CTR, plus trafność reklamy będący oceną Google np. czy i ile % osób wchodzących na Twój e-sklep składa zamówienie.

13. Za niski wynik jakości reklam – rozumiany jako średnia ważona przed chwilą omówionych trzech wskażników – jakości strony, CTR i trafności reklamy. Wg. Google i opinii niezależnych specjalistów Google Ads, wagę 6 na 10 ma CTR, więc poprawa reklam może mieć największy wpływ na obniżenie kosztów kliknięć a w efekcie – zwiększenia rentowności Google Ads. 

14. Błąd freelancera, pracownika lub agencji – jeśli chciałbyś, abyśmy sprawdzili czy osoba, która prowadzi Twoje kampanie wyciska pełen potencjał, daj mi znać, a przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatnie audyt konta Google Ads i Analytics. Jest to niezobowiązujące dla Ciebie. 

 

A jeśli obawiasz się, że aktualny podmiot prowadzący kampanie zobaczy, że nadałeś nam dostęp lub prosisz, aby nadali nam – istnieje sposób, aby nikt nie dowiedział się, że sprawdzamy czyjąś pracę. Zobacz materiał na ten temat – zapraszam Cię do wejścia w materiał pt. „Jak nadać dostępy, aby nikt nie wiedział?” pod linkiem: 

https://forpage.pl/jak-nadac-dostepy-aby-nikt-nie-wiedzial/ 

 

 

Źródła:

1. Czynniki rankingowe Google: https://backlinko.com/google-ranking-factors .