Od zera do 68 mln zł przychodu
Case study Google Ads, Microsoft Advertising i ForPage CSS dla sklepu meblowego
Transkrypcja powyższego nagrania wideo:
To case study ma na celu pokazać Ci jak inwestować gdy zaczynasz e-marketing w Google od zera. W tym przypadku Google Ads okazało się generować większość przychodów dla sklepu internetowego z meblami, mimo, że klient zbudował biznes bez niego.
W sierpniu 2017 roku rozpoczęliśmy współpracę z internetowym sklepem meblowym w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads. Dotychczas sklep w ogóle nie reklamował się płatnie w wynikach wyszukiwania.
Jeśli nie wiesz czym jest reklama w Google, zapraszam Cię do włączenia mojego materiału, w którym wyjaśniam to na przykładzie. Link znajdziesz poniżej:
https://forpage.pl/reklama-w-google-czy-mediach-spolecznosciowych/
Wracając do case study…
E-sklep w ofercie posiada większość rodzajów mebli do każdego pokoju w domu czy mieszkaniu. Bestsellerami są szafy przesuwne i sofy. Posiada produkcję w Polsce i średnia wartość koszyka zakupowego wynosi ok. 3000 zł brutto. Sklep sprzedaje klientom detalicznym w Wielkiej Brytanii i wtedy posiadał jeden sklep stacjonarny.
Celem współpracy było maksymalne zwiększenie przychodów przy wskaźnikach ROAS wynoszących minimum 800%, a optymalnie 1000% lub więcej. Budżet na kliknięcia jest nieograniczony, pod warunkiem utrzymania tych wartości.
Spójrz proszę na wykres z Google Analytics tego e-sklepu meblowego.
W pierwszym miesiącu zainwestowaliśmy ok. 700 funtów brytyjskich, generując ok. 11 tys. funtów przychodu brutto, liczonych z sumy konwersji bezpośrednich i wspomaganych. Przychody wynosiły 15,77 raza więcej niż koszty, zatem ROAS wynosił 1577%. Doświadczyliśmy prawie 2-krotnie większej rentowności niż minimalna estymowana.
To skłoniło mnie do zarekomendowania klientowi 2x większego budżetu, na co zgodził się.
Poskutkowało to w drugim miesiącu kampanii zwiększeniem przychodów z Google Ads znów 2-krotnie przy jeszcze wyższym ROAS, wynoszącym ok. 1749%.
Poleciłem klientowi ponowne zwiększenie budżetu o 2x, na co również godził się.
W efekcie po raz kolejny uzyskaliśmy ok. 30 tys. funtów brytyjskich przychodu przy ok. 2 600 funtów kosztu, co daje ROAS ok. 1130%. Wciąż znacznie powyżej oczekiwań.
Pierwsze 3 miesiące z reguły są najgorsze pod względem dostarczanych przez kampanie rezultatów, o czym mówię w specjalnym materiale pt. “Dlaczego pierwsze miesiące są najgorsze pod względem efektów?”, do którego link przesyłam w opisie tego materiału. Zachęcam do zapoznania się.
U tego klienta było inaczej.
Pozytywne efekty w pierwszych 3 miesiącach współpracy z e-sklepem meblowym, skłoniły nas do kontynuacji polityki zwiększania budżetów co miesiąc.
Na początku pandemii w 2020 r. inwestowaliśmy już ok. 16x więcej niż gdy zaczynaliśmy, sięgając ok. 160 tys. funtów przychodu miesięcznie, z ROAS’em ok. 1470%.
W szczytowym momencie, w sierpniu 2020 r., przychody sięgnęły ok. 723 tys. funtów, przy koszcie ok. 56 tys. funtów, dając ROAS ok. 1300%.
W wyniku ogólnoświatowej pandemii i jej skutków gospodarczych, następowała stopniowa korekta rynku, dochodząc w marcu 2022 r. do poziomu ok. 245 tys. funtów przychodu przy ROAS ponad 800%.
Idąc przedstawionym sposobem myślenia, zarekomendowałem klientowi przetestowanie wpływu kampanii Microsoft Advertising na sprzedaż, co zaaprobował.
Zbliżoną taktykę do Google Ads zastosowaliśmy dla Microsoft Advertising. Najpierw – niski poziom inwestycji. Ocena efektów. Decyzja o zwiększeniu budżetu. Ponowna ocena efektów itd. Zobacz na rezultaty z panelu Microsoft Advertising naszego klienta.
To ok. 700 tys. funtów przychodu z ok. 87 tys. funtów kosztu na kliknięcia, co daje ROAS ok. 800%. Warunek opłacalności dla e-sklepu jest spełniany.
Tak dobre współdziałanie dwóch źródeł zamówień wspomogło otwarcie i utrzymanie przez klienta drugiego sklepu stacjonarnego w UK.
Morał jaki płynie z tej historii sukcesu, wskazuje, że należy testować różne sposoby e-marketingu, szczególnie dostarczające nowych użytkowników, ponieważ może okazać się, iż zwiększy Twój biznes kilkakrotnie – jak w przypadku naszego klienta.
Wyobraź sobie, że reklamy Google Ads generują większość przychodów dla Twojego biznesu i są jedynym lub głównym źródeł zamówień. Nagle, z jakiegoś powodu znacznie tracą swą efektywność albo zostają wstrzymane. Co robisz? To case study przekazuje dodatkowe zalecenie, aby dywersyfikować źródła ruchu klientów w e-sklepie. Dlatego jednoczesne inwestowanie w reklamę Google Ads i Microsoft Advertising mogłoby uchronić Cię przed podobnymi sytuacjami. Może i uważasz, że to mało prawdopodobne, ale jesteś w błędzie. Zobacz… Co mogłoby zawiesić Twoje reklamy?
Malware, inaczej złośliwe oprogramowanie. Malware dotknęły aż 7% stron internetowych testowanych przez Google. Pojawienie się złośliwego oprogramowania i wykrycie go przez Google najprawdopodobniej będzie skutkować wstrzymaniem wszystkich Twoich reklam. Przekonaliśmy się o tym u jednego z naszych klientów.
Obejrzyj również
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie meblowym?
Wyłączyliśmy reklamy – efekty?
Rabat vs zysk. Ile obniżki cen?
Nie pozycjonuj! Korzyści i ryzyka