Prowadzenie fanpage – dlaczego odmawiamy?

ostatnia aktualizacja: 5 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński

Transkrypcja powyższego nagrania wideo:

 

Prowadzenie strony w mediach społecznościowych jest bardzo ważne, ponieważ regularnie publikowane posty pomagają w pozyskaniu zamówień. Ponadto mogą służyć jako reklama w płatnych kampaniach i dotrzeć do większośc fanów Twojego sklepu internetowego. 

Skoro to takie istotne, dlaczego ForPage nie prowadzi stron?

Wynika to z faktu, iż dzielę e-marketing na dwie kategorie.

Pierwsza – marketing efektywnościowy, czyli kampanie w Google Ads, Facebook Ads itp. To zarządzanie materiałami graficznymi i tekstowymi brandu, np. zdjęciami i opisami produktów. Skupia się na technicznych i technologicznych aspektach.

Druga – marketing treści czy też content marketing. Skoncentrowany na budowanie świadomości marki, wzbudzenie zainteresowania, poprzez kompozycję grafik i tekstów, które poprzez unikalny przekaz marketingowy stanowią wartość dla konsumenta. Skupia się na wizualnym aspekcie, psychologii sprzedaży.

Marketing efektywnościowy nie istniałby gdyby nie marketing treści. Stanowi ramy, w które wkłada się treści.

W praktyce działa to tak, że sklep dostarcza ForPage grafiki i w niektórych przypadkach teksty do reklam, a ForPage wstawia je do kampanii.

Następnie kampanie konfigurujemy poprzez ustawienie odpowiednich grup odbiorców czy słów kluczowych, lokalizacji, języków, formatów reklam, harmonogramu, produktów i budżetu, w oparciu o pożądane KPI (np. przychody, koszty), które kampania powinna generować.

Marketing treści wymaga innych kompetencji niż marketing efektywnościowy. Oczekuje się, aby były wizjonerskie, innowacyjne, porywające tłumy. Powiem wprost – w ForPage nie posiadamy takich kompetencji. Jesteśmy mocno-technicznymi specjalistami, dlatego skupiamy się na performance marketingu. Nie podejmujemy się tworzenia i publikacji postów, relacji w social mediach – dla naszych klientów. 

Kolejnym argumentem, aby nie delegować prowadzenia mediów społecznościowych do podmiotu zewnętrznego jest argument biznesowy.

Bardzo często u naszych klientów – sklepów modowych, biżuteryjnych, kosmetycznych czy meblowych, pracuje od kilku do kilkudziesięciu pracowników. Wśród nich znajdują się osoby odpowiedzialne za obsługę klienta lub lepiej – odpowiadają za tworzenie pomysłów i realizację akcji marketingowych. Z założenia taka osoba najczęściej posiada kompetencje content managera lub wie do kogo oddelegować pracę koncepcyjną, copywriterską i graficzną wewnątrz organizacji. 

Z perspektywy finansów i właściciela e-sklepu nie widzę więc potrzeby, aby płacić tysiące złotych za pracę, która może być wykonana w podobnej jakości w ramach aktualnie płaconego wynagrodzenia pracownikowi. 

Oczywiście – to generalizacja. Nie każda firma posiada takie kompetencje wewnątrz lub pracownik nie posiada wystarczająco czasu do prowadzenia fanpage’y. W takiej sytuacji doradzam skorzystanie z pomocy firmy zewnętrznej. Z chęcią polecę Ci kilka, z którymi mam dobre doświadczenia. Odezwij się do nas w tej sprawie. 

Aby efektywność naszych reklam była jak najwyższa, służymy wsparciem. W ramach współpracy doradzamy jak zmodyfikować swoje strony w mediach społecznościowych, aby wspomagały sprzedaż, a nie utrudniały.