Wyłączyliśmy reklamy. Efekt?

 

ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022
autor: Adrian Jabłoński

Transkrypcja powyższego nagrania wideo:

Czy myślałeś co się wydarzy gdyby wyłączyć reklamy całkowicie albo zmniejszyć budżet o połowę? Sprawdziliśmy to na prawdziwym e-sklepie, na prośbę naszego klienta.

 

Sklep odzieżowy generuje od wielu lat przychody z płatnej reklamy w social mediach. Inwestycje rosły, a zyski razem z nimi.

Doszliśmy do momentu, w którym zwiększenie wydatków na reklamę skutkowało utrzymaniem przychodów, a więc obniżeniem rentowności kampanii na Facebooku i Instagramie.

Klient postanowił przetestować czy obniżenie wydatków będzie skutkować utrzymaniem przychodów, czyli wzrostem rentowności. 

W ten sposób dowie się czy praca naszego zespołu w Agencji Marketingowej ma biznesowy sens.

Test miał miejsce w czerwcu 2021 r. Wtedy obniżyliśmy budżety reklam Facebook Ads o połowę, wyłączająć wszystkie kampanie docierające do nowych odbiorców. Zostawilismy włączone jedynie kampanie remarketingowe na odzyskiwanie wizyt bez zakupu i opuszczonych koszyków. Tak wygląda wykres przychodów i liczby użytkowników w okresie 3 mies. przed i po przeprowadzonym teście w czerwcu 2021 r.:

a. ze wszystkich źródeł ruchu:

 

b. z Facebooka i Instagramu:

Efekty:

  • Reklamy zobaczyło ok. 50% mniej użytkowników
  • Wygenerowaliśmy o ok. 50% mniej przychodu z zamówień Facebook’owych i Instagram’owych, z tzw. ostatniego kliknięcia
  • ROAS pozostał na podobnym poziomie

Widać wprost proporcjonalny spadek zysków do wartości budżetu.

Z testu płynie morał dla klienta i nas samych. Sklep bez reklam nie sprzedaje tak dobrze. Niski poziom inwestycji, to potencjalnie niższe zyski. Praca specjalisty od reklam, który rekomenduje wysokość budżetu, jest potrzebna. Bez niej możesz nie wiedzieć – ile, kiedy i jak inwestować, aby maksymalizować zyski.